Ä°nebolu- Amasra

Gece hava tahminleri doÄŸru çıktı ve hava sertlemeye baÅŸladı. Gece yarısı geçtiÄŸinde ise önce geminin dalgalarla dövüÅŸürken yaptığı gürültü akustik kayıtları bozdu, ardından istasyonlarda hem kıç güvertede çalışanlar hem de CTD probun güvenliÄŸi açısından çalışma tehlikeli bir hal alınca, Ä°nebolu limanına sığınmaya karar verdik. 3 saat kadar sallantılı bir seyir yaptıktan sonra Inebolu limanında yer kalmadığını, fırtınadan kaçan balıkçı teknelerinin limanı doldurduÄŸunu gördük. Biz de limanın açığında fırtınadan nispeten az etkilenen bir noktada demirledik. Sabah 8’de hava yatmaya baÅŸlayınca, daha fazla vakit kaybetmeden, demir alıp KurucaÅŸile’ye doÄŸru hatlara devam ettik. Nitekim yola koyulduktan az bir süre sonra hava iyice yattı ve güneÅŸ açtı. EÄŸer izlediÄŸimiz rotaya dikkat ederseniz  doÄŸuya doÄŸru ilerlerken kıyıya dik transektlerden oluÅŸan belli bir akustik hat boyunca çalıştık. Biyokütle hesaplamalarında da sadece kıyıya dik olan hatları kullanıyoruz. Bunun sebebi batimetrinin balık dağılımını belirleyen önemli bir faktör olması ve kıyıya dik hatlar yolu ile çalışılan alandaki batimetrinin, mümkün olduÄŸunca homojen örneklenebilmesi. Ayrıca bu hatları sadece gündüz çalıştık; bunun da sebebi geceleri limana girip etrafı dolaÅŸmak deÄŸil elbette. Çalışmanın başında hamsinin gece ve gündüz farklı davrandığı ve oluÅŸturduÄŸu gece ve gündüz sürülerinde morfolojik farklar olduÄŸunu varsaydık. Predasyondan kaçmak için oluÅŸturdukları gündüz sürülerinin akustik özelliklerinin, uyguladığımız yönteme daha uygun olması da önemli bir sebep. Ayrıca gırgır teknelerine gündüz hamsi avlamanın yasak olması da alanda rahat rahat çalışmamıza olanak veriyor.

Ancak geri dönüÅŸ yolunda gidiÅŸte balığın en bol olduÄŸunu gözlediÄŸimiz 40-50 m derinlik kontürünü takip ederek ilerliyoruz ki, bu yolla kıyı boyunca balık miktarındaki deÄŸiÅŸimi görebilelim. Ayrıca fiziksel özellikleri farklı olan su kütlelerinin bulunması durumunda hatlarımızı oralara da uzatıyoruz. Genel olarak dönüÅŸ rotamızda suların biraz daha soÄŸumuÅŸ olduÄŸunu görüyoruz; buna raÄŸmen gidiÅŸte gördüÄŸümüz istavrit sürüleri aynı yerde duruyorlar. Hamsi ise tamamen kayboldu. Hamsi sürüsü görmediÄŸimiz gibi diÄŸer sürülere karışık vaziyette ancak tek tük hamsi görünüyor. 17.12.2011

Ä°lgili galeri için tıklayınız..