13 Kasım

Bu sabah çok ÅŸükür aksilik yok, saat planlandığı üzere 5:00’da Yomra limanından demir aldık. Yola çıktığımızda açıkta çalışan gırgırları görmek mümkündü. Gündüz av yasağının baÅŸlamasına daha 3 saat olduÄŸu için hala çalışan tekneler vardı. Bir kısmı ise geri dönüÅŸe baÅŸlamıştı. DoÄŸruca uzun bir hat yaparak kuzeye yöneldik. Yola çıktıktan bir süre sonra hava aÄŸardıktan sonra oldukça büyük bir hamsi sürüsü gördük. AÄŸ atmaya hazırlanırken kahvaltı hazır haberi geldi. Nasıl olsa yeni sürü buluruz diye düÅŸünüp ekibi kahvaltıya yolladıktan hemen sonra ilk gördüÄŸümüzden daha büyük bir hamsi sürüsü gördük. Güne güzel baÅŸladık, nasıl olsa arkası gelir diye düÅŸünüp ekibin kahvaltısını yarım kesmedik. Kahvaltıdan sonra ise bir daha sürü görmedik. Bu arada ekipten Murat Erbay’ın babasının ufak bir rahatsızlık geçirdiÄŸini ve hastanede olduÄŸu haberi geldi. Rotayı Araklı limanına çevirdik. Aksilik baÅŸladı mı peÅŸ peÅŸe geliyor. Limana giriÅŸte tekne sığlığa oturdu. Böyle ÅŸeyler liman giriÅŸlerinde sık olur. Sığlık yumuÅŸak kum olduÄŸundan tekneye zararı olmaz. Ancak bizim teknemizin altında binlerce liralık akustik cihazlar olduÄŸu için endiÅŸe etmemek elde deÄŸil. Çok ÅŸükür ne transdüserimize ne de hidrofonumuza bir zarar geldi. Murat’ı limanda bıraktıktan sonra çalışmaya devam ettik. Tekrar kuzeye doÄŸru dik bir hat boyunca yükselmeye baÅŸladık. Neredeyse balık yok diye dönecekken giderek artan miktarda balık görülmeye baÅŸladı. Sürünün sonunu görebilmek için 25 milden daha açığa çıktık. Sürünün kesildiÄŸine emin olduktan sonra önce bir mil doÄŸuya döndük ve geldiÄŸimiz hatta paralel güneye yöneldik. Balık gözlenmeye baÅŸlayınca da aÄŸ attık. Ancak beklenen sürüyü göremedik. AÄŸdan da çoÄŸu çok küçük az bir hamsi çıktı.

Akustik çalışmaların önemli bir kısmı da her bir balığın geriye ne kadar ses yansıttığının belirlenmesi. Bunun için miktar ölçümlerinin yanı sıra balıkları akustik boyları da ölçülüyor. Son attığımız az da yeterince hamsi yakalanmamış olmasına raÄŸmen hesap ettiÄŸimiz akustik boyların doÄŸrulanması açısından önemli veriler toplamış olduk.
Geri dönüÅŸümüz saat 21:00 buldu. Sürmene’de balıkçı limanında yanaÅŸacak yer bulamayınca diÄŸer limana demirleyerek geceyi geçirdik.

Ä°lgili galeri için tıklayınız..

Teknede spor saati

Gece avından dönen hamsi dolu tekneler ve avdan pak kovalayan martılar

Av ustaları, ODTÜ ekibinden Ahmet Kaptan (iskele) SUMAE ekibinden Ä°smail Reis (sancak)

Ortasu ağı elbirliÄŸi ile vira ediliyor.

Küçük büyük tüm hamsilerin boyu ölçülüyor.

Gün boyu peÅŸimizi bırakayan yunuslarımız

Ahçıbaşının harikaları – hamsiköy sütlacı

Ortasu trolü güverteye alınıyor

Balık ustaları – Hasan ve Mertkan

Hamsi sürülerini gösteren ekogramlar

Murat Erbay babasına refaket için Araklı limanında ekipten kısa süreliÄŸine ayrılıyor.Babasına acil ÅŸifalar dileriz.

100 metre derinlikte daha önce plankton olarak tanımlanan tabakadan yakalanan minik çaçalar

Gemide usta ahçılar bir iken iki oldu. Ahmet Reis usulü tavada çiçek hamsi

Akustik odası; bir yandan hamsi izlenirken bir yandan da tezler yazılıp okunuyor.